ادامه همه گیری بیماری کووید ۱۹

بهبودی حدود ۳۸ میلیون بیمار کرونایی در جهان

شناسهٔ خبر: 04FCF0F1 -
بر اساس آمار، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به بیش از ۵۴ میلیون نفر، تعداد جانباختگان به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار و وضعیت ۹۸ هزار بیمار نیز وخیم گزارش شده است.

به گزارش هاناخبر ،بر اساس اعلام سایت ورلد او مترز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۵۴۳۷۳۰۵۵ نفر، شمار جان باختگان به ۱۳۱۸۹۵۳ نفر و شمار بهبودیافتگان به ۳۷۹۰۴۵۳۱ نفر افزایش یافته همچنین وضعیت بیش از ۹۸ هزار نفر از مبتلایان، وخیم گزارش شده است.
 
۲۲۵۷۲ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در روسيه
به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، روسیه روز یکشنبه اعلام کرد شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ هزار و ۵۷۲ مورد افزایش یافت. به این ترتیب، در مجموع شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در روسیه به یک میلیون و ۹۲۵ هزار و ۸۲۵ مورد رسید. مقامات بخش بهداشت روسیه همچنین از ۳۵۲ مورد جدید مرگ بر اثر ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور خبر دادند. به این ترتیب، شمار موارد مرگ بر اثر این ویروس در روسیه به ۳۳ هزار و ۱۸۶ مورد رسید.
 
 
 
۱۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در چين، بدون فوتی
به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، کمیسیون ملی بهداشت چین در بیانیه‌ای در مورد وضعیت همه گیری در این کشور اعلام کرد همه این افراد از کشور‌های خارجی وارد کشور شده اند. این بیانیه افزود طی شبانه روز گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در این کشور به ثبت نرسیده است. براساس داده‌های رسمی، از دسامبر گذشته که ویروس کرونا در چین برای نخستین بار ظهور یافت تا به امروز، در مجموع ۸۶ هزار و ۳۳۸ نفر در این کشور به «کووید-۱۹» مبتلا شده و چهار هزار و ۶۳۴ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
 
 
 
۲۰۸ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا کره جنوبی
به گزارش خبرگزاری شین هوا از سئول، کره جنوبی روز یکشنبه از ۲۰۸ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در کره جنوبی به ۲۸ هزار و ۵۴۶ مورد رسید. از این موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا, ۳۲ مورد از خارج وارد کره جنوبی شده اند. همچنین با جان باختن یک نفر دیگر در کره جنوبی به علت ابتلا به بیماری کووید-۱۹، شمار موارد مرگ بر اثر این بیماری در این کشور به ۴۹۳ مورد رسید.
 
 

شمار مبتلایان به بیماری کرونا در ترکیه به بیش از ۴۱۱ هزار نفر رسید
به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه، بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت ترکیه روز شنبه، ۱۵۰ هزار و ۱۴۱ نفر در ترکیه تحت آزمایش کرونا قرار گرفتند و نتیجه آزمایش ۳۱۱۶ نفر مثبت اعلام شد. شمار موارد شناسایی شده ابتلا به کرونا در ترکیه به ۴۱۱ هزار ۵۵ نفر رسید.۳۵۱ هزار و ۱۰۲ نفر از این افراد بهبود یافته اند. همچنین با جان باختن ۹۲ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا شمار جان باختگان به ۱۱۴۱۸ نفر رسید. بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت ترکیه ۱۶ میلیون و ۱۳ هزار و ۹۷۴ نفر در ترکیه تحت آزمایش کرونا قرار گرفته اند. وزارت بهداشت ترکیه شمار بیماران بد حال مبتلا به کرونا را که در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این کشور بستری شده اند ۳۴۲۳ نفر اعلام کرد.
 
 
 
شمار مبتلایان کرونا در مکزیک از یک میلیون نفر فراتر رفت
خبرگزاری رویترز گزارش داد: وزارت بهداشت مکزیک روز شنبه گفت شمار مبتلایان به بیماری کرونا در این کشور با ۵۸۶۰ مورد افزایش به یک میلیون و ۳۲۵۳ نفر رسید. شمار تلفات کرونایی این کشور نیز با ۶۳۵ نفر افزایش به ۹۸ هزار و ۲۵۹ نفر رسید. مقامات بهداشت گفته اند شمار واقعی مبتلایان و تلفات کرونایی مکزیک به احتمال زیاد بسیار بیشتر از ارقام ثبت شده است.
 
 
 
۱۶۹۴۷ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در آلمان
به گزارش خبرگزاری رویترز از برلین، موسسه روبرت کخ روز یکشنبه اعلام کرد شمار موارد تایید شده آلودگی به ویروس کرونا در آلمان طی ۲۴ ساعت گذشته با ۱۶ هزار و ۹۴۷ مورد افزایش به ۷۹۰ هزار و ۵۰۳ مورد رسید. این موسسه همچنین اعلام کرد شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در آلمان با ۱۰۷ نفر افزایش به ۱۲ هزار و ۴۸۵ نفر رسید.

 

آمار مبتلایان، جانباختگان و بهبودیافتگان ویروس کرونا در جهان


وخامت حال بيش از ۹۸ هزار بيمار کرونایی در جهان

ده کشور اول جهان در ابتلا به کروناپ

تا این لحظه آمریکا با ۱۱ میلیون و ۲۲۶ هزار نفر، هند با ۸ میلیون و ۸۱۴ هزار، برزیل با ۵ میلیون و ۸۴۸ هزار، فرانسه با یک میلیون و ۹۵۴ هزار، روسیه با بیش از یک میلیون و ۹۰۳ هزار، اسپانیا با بیش از یک میلیون و ۴۹۲ هزار، انگلیس با بیش از یک میلیون و ۳۴۴ هزار، آرژانتین با بیش از یک میلیون و ۳۰۴ هزار، کلمبیا با بیش از یک میلیون و ۱۹۱ هزار و ایتالیا با بیش از یک میلیون و ۱۴۴ هزار نفر، به ترتیب در رده‌های اول تا دهم ابتلا به ویروس کرونا در جهان قرار دارند.
 

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
4 + 6 =